TAKAREIDET TUHOTTU

BOOM!

Tänään helatorstaina päätettiin ottaa filmille muutamat sarjat päivän jumpalta. Treenattiin siis takareisiä/pakaroita ja ihan pikkasen selkää siihen päälle. Teen siis nykyään taka-akselin yhdessä samassa treenissä. Joka toinen kerta painotetaan selkää ja joka toisessa takareisiä/pakaroita. Oon kyllä tykänny älyttömästi tehdä ne samaan treeniin. Treeni alotettiin suorinjaloinmavella joka on vasta viime viikkojen aikana löytäny paikkansa mun treeneissä. Joskus aikoinaan se liike meni aina vaan alaselälle, jos yhtään yritti lisätä painoa tankoon. Nykyään se osuu ja uppoo juuri sinne, minne pitääkin. Joka viikko oon lisänny 10kg tankoon ja toistot silti pysyny 5-10 välillä, katsotaan koska tulee raja vastaan vai tuleeko ollenkaan. Seuraavana liikkeenä tehtiin lantion-nostoa smithissä. Jos joku väitää, että on olemassa parempi liike pakaroiden treenaamiseen niin voin sanoa suoraan, että en usko. Ihan kuningas liike jos haluaa persettä kasvattaa. Jännä liike siinäkin mielessä, että sarjapainoja saa nostaa joka kerta. Kolmantena liikkeenä mentiin tekemään reisikoukistusta istuen. Siinä otettiinkin sit kaikki irti mitä takareisissä oli jäljellä. Koukistelujen jälkeen piti vetästä vähän happea, kiskasta tossut jalkaan ja mennä ulos pyörittämään traktorinrengasta. Jos salilta löytyy mahdollisuus pyörittää rengasta niin suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. Aivan loistava keino viimeistellä takareidet ja pakarat, kun pitää jalkoja leveellä nosto vaiheessa. Itse teen sitä myös siinä toivossa, että surkea aerobinen kuntokin paranis hieman. Niimpä mää joka kerta kellotan kauanko kestää pyörittää kyseinen rengas salin ympäri. Tämän kevään ensimmäisellä kerralla siihen meni 21 minuuttia reilu, toisella kerralla hieman vajaa 18 minuuttia ja tänään pikkusen vajaa 15 minuuttia. Suunta on siis oikea. Kovasti oon kanssa treenaajia yllyttänyt edes kokeilemaan sen pyörittämistä, mutta lähes joka kerta vastaus on ei. Kysyn vaan, että miksei voi edes kokeilla? Mitä siinäkin menettää jos uskaltautuu edes kokeileen jotain uutta ja erilaista. No mutta, renkaanpyörityksen jälkeen otettiin vähän räkkivetoa ja olankohautuksia. Kaiken kaikkiaan hyvä ja raskas treeni. Rikottiin omia ennätyksiä ja jälleen kerran ylitin itseni.

Kauheesti sitä kuulee ihmisten suusta ja keskustelu palstoilla sitä, että ei noin kovaa voi treenata. Ei kukaan naturaalitreenaaja voi palautua tuommoisista treeneistä. Ei tommosissa treeneissä oo mitään järkeä. Lyhyesti, mitä mieltä mä oon noista väitteistä ? Ensinnäkin olen naturaaliurheilia, vien aina treenit failureen ja kyllä uskokaa tai älkää, mä palaudun niistä. Palaudun, kehityn ja etenen kohti mun unelmaa. Mun mielestä kaikki nää ihmiset jotka kirjottelee ja puhuu tuommoisia juttuja on niitä, jotka on käyny salilla jo useamman vuoden ajan saavuttamatta minkäänlaisia tuloksia, koska aina ollaan treenattu siellä mukavuus alueella. Ikinä ei olla haastettu itseään ja menty sen kivun yli, vaan heti kun on alkanut tuntua pahalta on lopetettu sarja siihen. Miten se lihas voi kasvaa jossei sitä oikeesti rasiteta kunnolla? Ei mun käsittääkseni mitenkään. Sen takia mä oonkin valmis antaan itestäni kaikkeni aina, kun astun salin ovesta sisään.

Eli jos haluatte, että kehitys junnaa paikallaan niin jatkakaa kevyesti treenaamista, mutta jos haluatte kehittyä niin ottakaa tästä mun kirjotuksen ajatuksesta kiinni ja ens kerralla kun salille meette, niin miettikää mielessänne, että mitä voisitte tehdä paremmin. Oli se sitten sarjojen pidentäminen, erikoistekniikoiden kokeilu, sarjapainojen lisäys, sarjataukojen lyhentäminen tai ihan mitä vaan millä saatte itsesänne enemmän irti!

Loppuun vielä videokooste.

-Pekka

Kommentit

kommenttia